martes, 19 de febrero de 2013

LOS MUSEOS

Seguint amb el temari de classe, vaig a parlar dels museus.






Seguint la definició del (Article 68. Llei 4/1998 del Patrimoni Cultural Valencià) considerem el museus com:

  • Institucions sense finalitat de lucre, obertes al públic, l'objecte de les quals siga, l'adquisició, conservació, restauració, estudi, exposició i divulgació de conjunts o col·leccions de béns de valor històric, artístic, científic, tècnic, etnològic o de qualsevol altra naturalesa cultural amb fins d'investigació, gaudi i promoció científica i cultural.
Les seues funcions son:

- Conservar, catalogar, restaurar i exhibir de forma ordenada les seues col·leccions, segons criteris científics, estètics i didàctics.
- Investigar i promoure la investigació respecte de les seues col·leccions o de l'especialitat a què el museu estiga dedicat.
- Organitzar periòdicament exposicions científiques i divulgatives d'acord amb el seu objecte.
- Elaborar i publicar catàlegs i monografies dels seus fons.
- Desenvolupar una activitat didàctica respecte del contingut i les funcions pròpies.
- Qualsevol altra que en les seues normes estatutàries o per disposició legal o reglamentaria se'ls atribuïsca.



En els museus cal respondre a les necessitats dels diferents públics que els visiten.
Els principals sectors que visiten els museus i algunes de les necessitats a tindre en compte son:

FAMILIES.

  • La visita no ha de ser massa cansada.
  • La visita ha de complir el doble objectiu d'entretenir i educar
  • Ha de oferir bons serveis per al descans
  • Espais que satisfacen les necessitats dels bebés.
  • Activitats per als menuts.
  • Expositors adaptats als xiquets.
  • Oferir motius per a la conversa e intercanvi d'idees.
  • Subministrar informació per als adults.

GRUPS EDUCATIUS.
  • Necessitat de comptar amb instal·lacions específiques.
  • Informació per als professors (detallada i específica)
  • Elaborar fullets per al professorat amb recomanacions sobre la organització de la visita.
  • Cursos o sessions amb professors per a presentar el museu.
DISCAPACITATS.
  • Textos en braïlle.
  • Textos escrits amb lletra gran.
  • Cintes d'àudio.
  • Tallers en què es permeta agafar els objectes i tocar-los.
  • Reproduccions de material termoformat.
  • Esterilla de cauxú per indicar la ruta de l'exposició.
  • Passamans a les escales.
  • Il·luminació intensa, sense reflexos i uniforme.
 



No hay comentarios:

Publicar un comentario