sábado, 24 de noviembre de 2012

Semana del 19 al 23...

Aquesta setmana vam acabar el tema de MÀRQUETING CULTURAL.

Podem entendre per MÀRQUETING CULTURAL, al proces que es desenvolupa  en les desorganitzacions culturals i en la societat per a facilitar el intercanvi a través de relacions col.laboratives que creen un valor recíproc mediant el us de recursos complementaris.

  • El MÀRQUETING tracta  de buscar un EQUILIBRI per al client entre:

GRATIFICACIÓ PERCEBUDA   <-------> ESFORÇ
- Utilitat funcional                              - Conveniència (temps i esforç)
- Utilitat simbòlica                             - Cost econòmic
- Utilitat vivencial                              - Costos intel·lectuals i socials

  • Per a la realització d'aquest Pla de Màrqueting, cal prèviament fer un Anàlisi DAFO.
    Que consisteix en un anàlisis dels aspectes interns i externs de la empresa, analitzant les seues DEBILITATS, AMENACES, FORTALESES I OPORTUNITATS
  • També tindrem que tenir en compte LA CONCEPTUALITZACIÓ.
    Que es el que volem oferir al públic, la missió de nostra oferta, quina es nostra especialitat, etc.
    També hi ha que tindre en compte el públic. A QUI ENS VOLEM DIRIGIR (Segmentació de mercat)
  • L'ESTRUCTURACIÓ: Definir l'oferta de serveix que anem a donar. I diferenciar-los de: Servici bàsic  perifèric  derivat o complementari.
  • LA SERVUCCIÓ. En aquest apartat parlarem dels elements materials, la mà d'obra, el client i el sistema organitzatiu.
  • LA COMERCIALITZACIÓ. Dins d'aquest apartat parlarem del PREU (decisió entre preu o gratuïtat), les estratègies de preus, la COMUNICACIÓ (A qui, què y com comunicar) i la INTERMEDIACIÓ.
  • LA PRESTACIÓ. On trobem el MÀRQUETING INTER (On te especial importància el clima de l'organització, la comunicació interna, la identificació amb la institució, nivell retributiu i l'adequació funcional i la capacitat al lloc de treball) i el CONTROL DE QUALITAT que tracta de la diferència entre les expectatives i la prestació percebuda, i la importància de l'avaluació on hi ha que tindre en compte l'opinió dels usuaris.
Aqui os dejo un video que vi esta semana sobre una empresa de barcelona que quiere unir el concepto de marca y cultura. 

-------------------------------------

Esta semana en expresión corporal realizamos dos dinámicas.
La primera consistía en que una persona de la clase tenía que adoptar el papel de un oso y los demás de cazadores. Cuando el oso rugía, los cazadores debían de quedarse parados (como dormidos) y el oso se tenía que encargar de despertarlos, para conseguir que pasaran a adoptar el papel de oso también.
La dinámica concluye cuando todos los cazadores son convertidos en osos.

La otra dinámica, me gusto mucho más. Era de relajación.
Consistía en concentrarnos, cerrar los ojos, dejarnos llevar e imaginarnos que eramos arboles.. Que eramos arboles movidos por el viento, donde nuestras manos eran las ramas y nuestros pies las raíces.
Luego algunos compañeros se convertían en hormigas, animales...
 Y recorrían nuestros cuerpos (de los arboles) como si fueran esos animales.. Haciendo que los arboles y los animales se sintieran un todo.




No hay comentarios:

Publicar un comentario